Cradle of filth – Darkly, darkly, Venus Aversa (2010)

Efter jag för första gången hörde Dusk and her embrace så blev jag förälskad i den skivan. Sen har jag ansett att COF’s senare skivor inte riktigt nått samma höjd.

Så efter att sträcklyssnat genom Darkly, darkly, Venus Aversa så började om igen från början, det här var riktigt bra. COF har åter funnit en mörk alkemisk blandning som gör ljuv musik i mina öron.

Man vågar att åter lägg in lugna stycken i dom annars hårda låtarna och detta anser jag ger ett djup till låtarna och hela skivan. Blandningen av stråkar och körer med dubbla baskaggar och en ylande Filth ger mig gåshud.

Bästa låten är Lilith Immaculate som har hitvarning på sig ;-)

Vissa kanske skulle säga att man sålt ut sig till main stream för länge sen men jag ser det inte på det sättet. Bara för att man gör något bra innebär det inte att man är main stream. Och bara för att man suger är man inte bra :)

Det här inlägget postades i musik och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

