Du är inte du

SVD berättar man om Vipassana meditation. Håller själv på med detta och det har gett mig väldigt mycket. Även min kära vän Aleister Crowley syslade med detta. Detta gör jag på Stockholm buddhistcenter.

Metta Bhavana funkar inte för mig. Jag fokuserar mig på Vipassana och på det som ger mig något. Jag struntar i det som ej passar in i mitt tänk.🙂 Eller hur var det nu, mitt tänk är igentligen inte mitt tänk? Vart finns jag och vad är jag? Finns jag igentligen alls? Det jag gillar med den Buddhistiska är att man inte har någon gud eller dogma. Fast det där med dogma kan man diskutera om inte den buddhistiska etiken är det.

Hur som hur så citerar jag The eagles tillslut, ”learn to be still”.

Det här inlägget postades i religion och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

