smutsig kvinnosyn

Det är komiskt eller rättare sagt fruktansvärt tragiskt att de den väldigt förlegade kvinnosynen som tvättmedel och rengörningstillverkare har. I reklamen är det 99,9% kvinnor som städar och tvättar efter sina barn och sin man. Ge din kvinna ett bra tvättmedel så får hon mer tid över säger man rakt ut i en reklam (nu har jag tid för annat). Den senaste reklamen för ett nytt tvättmedel kan man vinna kläder. Ja även män kan vinna, dom vinner fina vanliga kläder men vad vinnor kvinnorna? Jooo!!! dom vinner underkläder!!!! Sjuk. Är det kanske dags att tvätta sin fula byk? Vägra köp tvättmedel och annat som sprider ett budskap att kvinnans enda plats är köket eller på knä, tvättandes en skitig toa.

Det här inlägget postades i politik, sexualitet, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till smutsig kvinnosyn

  1. Annika skriver:

    Smart idé att vägra köpa rengöringsprodukter som har en förnedrande kvinnosyn. Upp till kamp!!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s