Det alkemiska bröllopet / Lindsay Clarke

En bra ockult roman som finns översatt till svenska är Det alkemiska bröllopet av Lindsay Clarke.

Det handlar bland annat som det låter om ett alkemiskt arbete eller låt oss kalla det arv som håller på att få sitt slut vid slutet på 1800talet. Romanen handlar om två parallella livsöden i en liten by i Norfolk, (i england) hundra år åtskilda men som knyts samman och blommar ut till något mycket spännande.

Har läst den för många år sedan. Boken försvann under någon av mina flyttar men jag har fått tag i den begagnad. Jag har börjat läsa den högt för min fru på kvällar då hon har svårt att somna. Det är en bra bok för alla även om man inte är intresserad av eller har en susning om vad alkemi eller ockultism är för något. Tyvärr finns ingen ny svenska utgåva men det går att hitta begagnad på nätet.

Det här inlägget postades i böcker, ockultism och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det alkemiska bröllopet / Lindsay Clarke

  1. Annika skriver:

    och det är en bok med humor, jag ligger och småskrattar när du läser

Kommentera

