Tattoo you

SVD har en serie om kroppskonst så jag får väll lägga upp mina som jag skaffat över åren.

Den första jag gjorde runt 92 hos Doc Forest av Mia. Inget jag skulle göra i dag men så är det nog med den första man gör för många.

Sen tog det många år innan jag satte mig i stolen igen. Den här gången ville jag ha djävulen på min rygg. Av Nille som då jobbade på Eaststreet.

Sen blev det en drake av Max på east igen som fick pryda min vänstra arm med en haikudikt på japanska  på insidan av armen som gör den extra unik.

Sen var jag i Thailand hos Mr T och fick en handgjord jätteväsen från Thailänsk mytologi på mitt ben. Han hade två olika nålar på två olika bambupinnar. Otroligt jobb med tanke på att han inte använde maskin. Jag är nog mest stolt för denna som är något utöver det vanliga.

Sen blev det en Buddhistisk tatuering på insidan av handleden. Gjord i Sverige av en Thailändsk gästartist. Det var mer ritual än tatuering. I Thailand ser man ofta munkar fulla av dessa.

Sen blev det en lättklädd vampyr på armen gjord i Florida av Steve Moon.

Min senaste är en veve som tillhör Papa Legba (vodoun) gjord av Ian på Stockholm Classic tattoo.

svd svd

Det här inlägget postades i gott å blandat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tattoo you

  1. L.e.e.n skriver:

    Väldigt personliga! Inga dussintattoos!
    Snyggt!

Kommentera

