X10 mini

Jag har haft en Sony Ericsson X10 mini ett tag. Jag har varit skeptisk mot trenden med pekskärmstelefoner men jag måste säga att jag är hur nöjd som helst med min X10 mini. Det som jag gillar med Android och den här telefonen är hur otroligt flexibel den är och anpassningsbar.

Man kan lägga in appar och widgets som gör att man kan forma telefonen till det man själv vill ha den och vad man vill använda den till. Jag gillar den lilla storleken för att det räcker att ha telefonen i en hand och bara använda tummen för att navigera runt i telefonen vilket gör den otroligt smidig. Jag hoppade över tangentsatsen för att få den lite tunnare och att jag ogillar att sms’a.

Jag kör spotify på min mobil, har en app för min bank så jag kommer åt mina konton, eniro app som söker på telefonnummer som ringer in till mig innan jag svarar etc…

Även kameran på 5 megapixlar är helt okej. Den har en väldigt bra macroläge. Det är lätt att lägga in bakgrundsbilder och göra telefonen än mer personlig.

Webläsaren som följer med är inte så bra i mitt tycke men på andriod market kan man ladda ned operas webläsare som är en mycket bra läsare.

Summa sumarum det är en sju helvetes telefon i min smak. Ingen stor kluns och ingen overkill utan den täcker precis det jag vill ha i en telefon.

En annan stor fördel med mot iphone, ingen jävla iTunes!!!

svd

Det här inlägget postades i teknik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till X10 mini

  1. Annika skriver:

    jag ser fram emot när jag kan köpa min mini X10 pro eftersom jag vill ha tangentbord, fast jag inte gillar att skicka sms

Kommentera

