Fear and Loathing in Las Vegas (1998)

Jag hade hört mycket om denna mer eller mindre kultförklarade film. Jag hade ganska göra förhoppningar då jag började titta på filmen men tyvärr infriades dom inte. Visste Både Johnny Depp och Benicio del Toro gör bra skådespelarinsatser men det räcker inte riktigt hela vägen fram tycker jag. Kanske beror det på boken som filmen är baserad på vad vet jag. Det hela blir tyvärr en enda lång syratripp utan riktig mening eller reson. För att jämföra med The naked lunch så hade den trotts allt en story men det beror nog på att det var en bra författare nämligen William S. Burroughs.

Visst den år att titta på men den lämnar inget efter sig. Terry Gilliam har gjort bättre filmer.

Wikipedia

Det här inlägget postades i film och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

