Dagens ost, Gouda (Tilbury) lagrad 90 veckor

Inköpte idag en bit Gouda från Holland. Otroligt smakfull med lite nötig ton. Mina tanker går mot parmesan.

jag tror banne mig att jag fått en ny favorit. Cheddarosten har mött sin nemesis, den lagrade Goudan.

Det här är ren lyx för mig. Ett rån med en god lagrad ost vars smak sitter kvar i gommen långt efter man stoppat osten i munnen.

Inköpt på Gamla Amsterdam på Hornsgatan.

SVD

Det här inlägget postades i gott å blandat, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagens ost, Gouda (Tilbury) lagrad 90 veckor

  1. Mats skriver:

    Jag håller med, det är en riktig favorit!

Kommentera

