Just kids – Patti Smith (2010)

Efter jag läste om den här boken kände jag att jag måste köpa den. Jag är inget större fan av Patti. Jag gillar en del av Roberts bilder men den här boken om deras ungdom tillsammans var på något sätt lockande. Ord och bilder från en svunnen tid, från ett svunnet New York.

Jag älskar Blue oyster cult och vet att Patti har skrivit en del av texterna på deras skivor på 70-talet. Hon kände Sandy Pearlman och var ihop med Allen Lanier.

Boken målar upp en väldigt sjaskigt och skitig era. När folk drömmer sig tillbaka och man ser filmer och dokumentärer missar man ofta detta. Dom flesta musiker eller författare, poeter var fattiga och droger florerade.

Det är en mycket läsvärd bok om en svunnen tid. Och den är fullproppad av kända namn som kommer och går genom boken.

DN

Det här inlägget postades i böcker, kultur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Just kids – Patti Smith (2010)

  1. AuroraAurum skriver:

    då får vi se vad jag tycker när jag har läst boken

Kommentera

