Firefox 4 (svarar inte)

Har kört Firefox 4 ett tag nu men gått tillbaka till Chrome. Varför? Därför att Firefox efter uppdateringen dagligen kraschar. Är jäkligt trött på att den inte svarar för tillfället.

Annika är än mer drabbad av detta.

En av nyheterna var att den skulle vara kraschsäker. Tror att man missat en poäng någonstans då webläsaren krascher mer än någonsin tidigare.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Firefox 4 (svarar inte)

  1. Annika skriver:

    ja jag fattar inte vad som är felet, uppdaterar alla möjliga o omöjliga tilläggs- o insticksprogram och ändå blir det hela tiden svarar inte svarar inte svarar inte

  2. SuperPutte skriver:

    Jag kör med en sk alfa version av Firefox 6 (som alltså kommer att släppas först i höst…. och som därför borde vara riktigt instabil) och har nästan aldrig en krasch.

    Jag kan Firefox utan och innan, så lyssna nu noga:

    Jag är till 95% övertygad om att din profil är korrupt.
    En profil i Firefox är kort uttryckt alla dina preferenser, bokmärken och tillägg (addons) du har.
    Uppgraderade du genom att helt enkelt bara installera Firefox 4 över gamla 3.6?
    Firefox 4 är i princip en helt ny generation. På VISSA datorer med t ex dåligt skrivna addons installerade, kan det strula.

    Du bör skapa en ny profil, jag har skapat en checklista för olika problem.
    Hur man skapar en ny profil framgår av punkt 6 och framåt i listan.
    https://support.mozilla.com/en-US/questions/667207#answer-124643

    Lycka till!

    Ps. Brukar skriva om Firefox på Flashback, sök på mitt nick SuperPutte

    • pylonofthepit skriver:

      Har avinstalerat Firefox och laddat om det från grunden. Första intryck är att den blev snabbare. Ändå hade jag inget skräp tyckte jag. men men 🙂 får se om det kraschar något.

Kommentera

