Super 8 (2011)

Super 8 är skapad av den superhypade J.J. Abrams. Med i bakgrunden finner man Spielberg och det märker man verkligen.

Jag skulle kalla den här filmen som en riktig matiné film på grund av sin ungdomlighet. Det kommer inte fram i trailern.

Det är en blandning av ET och Goonies (båda av Spielberg) för 2000-talet. Likheterna är många. En alien som egentligen inte är någon fuling utan det är armén som är det.

Det är en bra film men förväntar man sig en riktig skräckmystikfilm kanske man blir lite besviken. Den är bra men jag hade nog förväntat mig lite mer av Abrams. Jag får sätta mig ned och vänta på att Fringe ska komma tillbaka på tv.

SVD DN

Det här inlägget postades i film, kultur och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Super 8 (2011)

  1. Annika skriver:

    jag misstänkte att du skulle bli besviken

Kommentera

