En reflektion

Igår då jag väntade Annika vid Sveavägen satt jag och väntade bredvid ett bevakat övergångställe. När det blev rött var det bara bilarna som stannade, 99% av alla cyklister struntade i rött.

Vid flera tillfällen (var av jag var en av dessa tilfällen) höll cyklisterna på att cykla på gångtrafikanter som gick för grönt!
Jag var riktigt upprörd på den totala apatin för rödöjus hos cyklister.

Idag sitter jag på Götgatan, Victoria och tar en espresso. Här finns också ett bevakat övergångställe. Den stora skillnaden här är att 99% av cyklisterna stannar!

Detta får mig att ställa frågan, vad är det för skillnad på cyklisterna på Götgatan och Sveavägen? Själv är jag helt förstummad av detta faktum.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

