Transformers 3; Dark of the moon

Så var det åter dags för Transformers. Hade sett en intervju med Micheal Bay som regisserade filmen. Han sa att filmen var mörkare, mindre skämt. Tyvärr hade han av någon anledning fel vilket är besynnerligt eftersom det är han som regisserade.

Personligen gillar jag inte alla skämt och dom två småroboterna som springer runt i hela filmen som saknar egentligen syfte. Tycker allt skämtande förstör en del av filmen som annars är klart bättre än tvåan som jag totalt glömt bort vad den handlade om.

Ett annat inslag i filmen som är oavsiktligt skämtsamt är modellen Rosie Huntington-Whiteley med sina fula botoxläppar. Det hade varit bättre val att inte ha någon flickvän alls. Hennes talang som skådis är icke existerande.

Och slutscenen med fladdrande Amerikansk flagga och militärer som står i givakt får mig spyfärdig. Sån tydlig krigspropaganda har jag aldrig gillat. Får mig att tänka på tredje rikets propagandafilmer.

Bortsett från dessa små detaljer är det en film som är helt okej att se. Coola och häftiga effekter och 2 ½ timme som rusar iväg en varm sommardag.

Anledningen att jag vill ha en mörkare och djupare film är att jag inte vuxit upp med Transformers. Skulle man göra den djupare och mörkare skulle det bli en helt annan målgrupp än vad den är riktad mot idag.

Värt att notera är att folk hellre såg den 2D än 3D, sug på den alla filmbolag som försöker tvinga in oss på 3D.

SVD

Det här inlägget postades i film och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Transformers 3; Dark of the moon

  1. Annika skriver:

    jag tycker smårobotarna var gulliga OCH roliga

Kommentera

