Åsa Nisse välkom to knohult (2011)

Så har man sett på Åsa-Nisse. Eftersom den sågats så totalt tänkte jag att den kanske kan vara roligt med tanke på hur kritiker är.

Tyvärr hade kritikerna rätt denna gång. Detta är en film som hade gjort sig bäst som oinspelad. Att den lockar så många stora namn kan man ju undra om dålig smak är ett måste för att platsa i kultureliten.

Filmen är bara dålig rakt genom. Den är inte rolig helt enkelt. Det är pinsamt dåligt. Det är en film som sågar sig själv.

Min fråga är, hur i helvete kan man skapa något sådant och ingen säger stopp, vänta lite nu det här är ju inte bra eller roligt. Dom som klippte filmen, provpublik, någon. Varför blev den här filmen till?

Det bästa man kan göra är att hyra dom gamla Åsa-Nisse filmerna från 60-talet.

Det här inlägget postades i film och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Åsa Nisse välkom to knohult (2011)

  1. Kim skriver:

    Rätt sågad är den ja. Älskar att se sågade filmer eftersom jag har ”dålig” smak och ofta gillar dem, men jag är verkligen ingen Åsa-Nisse-kille.

  2. JK skriver:

    Jag gillar dom gamla. Man har lyckats få bort all känsla som dom gamla filmerna och serien hade. Hade verkligen hoppats men den spädde på mina fördomar om svensk film🙂

Kommentera

