Därför suger iphone

Har blivit tvungen att byta min gamla jobbmobil till en iphone.

Det ska erkännas att jag aldrig varit något fan av i-produkter och efter detta byte och erfarenhet av en iphone avskyr jag än mer i-produkter.

Jag har två olika androidsystem. En privat mobil och en Tab. Jämför jag med dessa så faller iphone till föga totalt.

För det första var den väldigt krånglig att få igång. För det andra tvingas man regga sig på det så förhatliga istore. För det tredje så är iphone så låst och begränsad att det är skrattretande.

En app jag nästan använder mest heter Dropbox. Den blir amputerad på iphonen på grund av att man åter får komma åt allt. uruselt.

Man kan inte ladda upp sina egna mp3filer. man kan inte ladda upp signaler som man gjort själv etc etc etc…

Varför man över huvudtaget använder en iphone är för mig ett mysterium då den suger så pass. Köp en Android-telefon och bli fri.

Apple och iphone är en sak och det är ett varumärke. Men man ska inte förväxla ett varumärke med en fysisk produkt. Det är ett bra drivet varumärke med en produkt som är medioker som bäst men som till största delen är dålig.

Uppdatering av iphone eländet.

Jag har stört mig på att det bara finns en volymkontroll till allt i telefonen så jag tänkte att som för android så finns det säkert appar som man kan styra alla möjliga ljud. Ha vad fel jag har det finns inte. Varför? Jo för att apple anser att man inte får göra det heller utan apple vill styra allt.

Visst vill man bara köra simpla appar och inte kunna anpassa telefonen till dig själv så funkar iPhönen men vill man ha en riktig telefon som man kan styra själv hur man själv vill ha så är det en Android-telefon man ska ha.

Det här inlägget postades i gott å blandat, teknik och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Därför suger iphone

  1. Annika skriver:

    Skönt att läsa att det suger så mycket som vi trodde 🙂
    Jag känner ren skadeglädje

  2. Kalle skriver:

    Håller med.. Fattar inte hur okunniga och blinda folket är!!!

Kommentera

