App – SEB

Jag har gillat SEB’s app. Den har varit lättöverskådlig och enkel att använda. Efter den senaste uppdateringen är jag allt annat än glad.

Jag märkte direkt vid inloggningen att det var annorlunda, även den har man lyckats göra lite krångligare (hur man nu lyckas med det).

När jag väl loggade in mig gick det bara nedför. Man har gått ifrån att haft ett överskådligt gränssnitt till ett krångligt. Tidigare har man direkt kunnat välja överför pengar mellan konton på första bilden. Så är inte längre fallet. Nu får man gissa sig fram i en sidoscrollande meny längs ned.

Tidigare har man visat det tillgängliga saldot på dom olika kontona, inte längre. Nej nu måste man gå in på dem för att se vad man egentligen har.

Sen visste jag först inte hur man kom tillbaka till vyn med alla kontona. Det var först igår jag märkte att man drar åt sidan för att komma tillbaka. Korkat om du frågar mig.

Igår skulle jag föra över pengar. Som sagt jag fick först leta vart dom gömt den funktionen. När jag väl var klar med att lägga in överföringen så kan man inte längre skicka iväg det direkt. Nu måste man gå tillbaka till överföringar och välja genomföra uppdrag. Detta märkte jag först efter att jag svurit ve och förbannelse över vart fan vart pengarna inte gått iväg.

När jag väll genomfört uppdraget fortsatte jag svära för nu fanns inte pengarna på något av kontona!!! Efter ett tag såg jag en uppdatera-knapp högst upp till höger som är tvungen att trycka på för att se vad som hänt. Då såg jag att pengarna gått genom. Tidigare har uppdateringar gått direkt utan man behövde göra något!

Jag vet inte vad SEB tänkt med men man har lyckats förstöra en app som varit bra. Nu är deras app värdelös. Man har lyckats förstöra allt som var bra med den gamla versionen. Hur lyckas man med det???

Det spelar ingen roll att man kan scanna in sina räkningar.

Snälla SEB, gå tillbaka till den gamla versionen!!!

Det här inlägget postades i Appar och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till App – SEB

  1. Annika skriver:

    Man kan undra vem som kommer på alla ‘förbättringar’ när det är bra som det är

  2. Hej!
    Jag vill börja med att säga att jag tycker det är tråkigt att du inte är nöjd med den nya appen. När vi utvecklar våra tjänster gör vi det med utgångspunkten att kunna erbjuda förbättringar som har efterfrågats av er kunder. En av de förändringar vi har drivit igenom utifrån kundönskemål efter den senaste applanseringen är just det du skriver om, att kunna se disponibelt (istället för saldot) direkt i kontoöversikten. Det ändrar du inne på telefonens inställningar under – Konton, – Visa i översikt, välj här ”disponibelt” eller ”saldo”.

    Jag är hjärtligt tacksam att du har tagit dig tiden att berätta vad du tycker är mindre bra med appen, om det är fler som upplever samma problem och berättar om det är det lättare för mig och mina kollegor att framföra förbättringsförslag som leder till att majoriteten är nöjda med tjänsten.

    Hör gärna av dig om du har några frågor.

    //Isabelle R
    SEB Kundservice

Kommentera

