Äntligen, utöka rökningsförbud

Jag har länge stört på människor som röker på uteserveringar, balkonger och perronger. Ska man som ickerökare tvingas att flytta på sig? Till slut har man ingenstans att gå för att man INTE röker. Eller om man öppnat balkongdörren på sommaren i hopp om lite frisk luft och in sveper ett stinkande giftmoln. Men va FAN säger jag då. Om du tycker det är så jävla gott att röka behåll röken i din egen lägenhet.

Hoppar verkligen detta går genom. Rösta JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

SVD

Det här inlägget postades i hälsa, politik och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Äntligen, utöka rökningsförbud

  1. Annika skriver:

    stäng in alla rökare i burar som filtrerar luften som att den inte förgiftas för oss som valt att inte röka

  2. Kaisu skriver:

    Det har jag väntat länge, att vi som inte röker få njuta av sommaren på balkongen utan rök!!!!

    • JK skriver:

      Eller på en uteservering utan att omslutas av ett rökmoln.
      Det jag stör mig på är att rökare tror att röken försvinner som genom magi.

      För att inte tala om att kunna vädra i lägenheten. Hur gör man det om grannen röker?

Kommentera

