SEB och kontantlösa kontor

Idag skulle jag sätta in pengar på SEB-kontoret i Sumpan.
Jag var där tidig på morgonen och då jag kommer in i lobbyn är det
tekniskt fel på insättningsmaskinen.
Okej tänker jag då återkommer jag till 10 då dom öppnar.
Då jag återkommer fungerar maskinen fortfarande inte och jag frågar om
jag kan sätta in kontanter över disk.
Det gick det inte och man visste inte heller när insättningsautomaten
skulle repareras.

Saken är att kontorspersonal inte kommer åt maskinerna alls utan det
är annan personal som gör det antingen det gäller ladda maskinerna
eller serva dem.

Så även om det skulle uppstå ett simpelt tekniskt fel som sedelkvadd
så står man sig bet.

Att man inte då heller kan hantera blott mindre uttag och insättningar
gör att vanliga bankkunder lever på hoppet var gång då man ska ta ut
eller speciellt sätta in pengar.

Nu ska jag gå till Solna på lunchen istället. Blir tvungen att hoppa
över träningen vilket gör mig på dåligt humör.
Har ringt och kontrollerat att deras maskin ska fungera. Men ska man
verkligen behöva göra så var gång man ska sätta in pengar?

Nej SEB det går att lösa på lätt och enkelt sätt speciellt insättning.
Ibland stirrar man sig blind på ett problem och missar totalt andra
lösningar och kundernas besvär. Det är ju trots allt vi kunder som är
bankens inkomstkälla vare sig vi är stora eller små kunder.

Skulle man inte kunna likt vissa matvarubutiker ha kassetter för sedlarna som man matar in om automaten är ur funktion.

Det här inlägget postades i gott å blandat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till SEB och kontantlösa kontor

  1. Leena skriver:

    Jag retar mig ohyggligt på detta sätt från bankerna att ha det ”kontantsmart” som Swedbank skriver. Har sett flera exempel på åldringar som inte alls vet hur maskinerna fungerar och som blir osäkra och det efter att de har fått köa en kvart…Kundservice nej!
    Förstår att Forex och andra småbanker tar andelar, de vill iaf ta i våra pengar…..

Kommentera

