The amazing (bad) #spiderman (2012)

Nu har jag sett den ”nya” spindelmannen och min fråga om varför man gör om den har fått svar, för man vill dra in massa pengar från ungdomar som inte läst spindelmannen i serieform.

För bokstavstrogna spindelmansfan så kommer den här filmen vara hädelse utan like. Spindelmannen avslöjar sin identitet till höger och vänster samt så har man ändrat orginalhistorien ordentligt.

För mig var den här filmen en riktig kalkon som var på tok för lång. Jag klagade på The hunger game men inser nu att den faktiskt var bra i jämförelse.

Nej vill man se spindelmannen ska man se Spider man från 2002. 2012-versionen av spindelmannen gör man bäst i att glömma som dom flesta av Marvels filmer.

SVD DN

Det här inlägget postades i film och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The amazing (bad) #spiderman (2012)

  1. Stefan Siegers skriver:

    Marcel har alltid försvarat sig med att varje ny version som släpps är ett parallet universum så att de kan göra ändringar med flit. Dock så har jag inte gått på Hysén och sett den på bio😉

  2. JK skriver:

    Då måste jag varit i ett annat universum som den här filmen eller snarare jag ville vara i ett universum😀

Kommentera

