Vapen löser inga problem

No-guns

Ibland stöter jag på framförallt internet personer från USA som postar massa för mig motbjudande vapenpropaganda där man förhärligar våld och vapen.

Som i dag då jag såg ett inlägg att en besöksförbud bara var ett papper och man ska lära sina flickor att skjuta. Flera hade skrivit hell yeah etc.. och min första reaktion var att skriva ja låt oss blåsa skallen av alla det lösa allt. Men jag stoppade mig själv med insikten att ingen skulle förstå eller uppskatta min ironi. Det går inte att diskutera med den här typen av människor. Det skulle bara vara total slöseri med tid och det är dom inte värda.

Det är bara tragiskt att man i ett land som USA hellre använder sig av våld än att lösa problem på ett moget och vettigt sätt. Tanken att kanske någon oskyldig blir ihjälskjuten slår dom inte. Fast det händer om och om igen. Lösningen man väljer är att sälja mer vapen.

Cannabis och vapen är det heligaste man har i USA. Man offrar hellre yttrandefrihet och människors hälsa än att begränsa vapen eller droger. Många anser att Cannabis inte är en drog. Undrar om dom anser att en pistol inte är ett vapen?

Det här inlägget postades i gott å blandat, politik och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

