Sony xperia Z1

bild

Nu har jag haft min Z1 i några veckor och kan nu sätta mig ned och skriva vad jag tycker.

Innan hade jag en Samsung S2 och var hur nöjd som helst. Har haft den i nästan två år och skulle egentligen kunna fortsätta med den men det var en lite bättre kamera som lockade mig.

Det fanns flera telefoner som lockade men till slut med det Sony’s Z1 som kom segrande ur striden.

Den är större än min gamla och tyngre men annars är dom rätt lika med sin svärta. Det andra jag gillar med den är att den känns robust och lyxig med glas och aluminium. Vissa skribenter klagar på tyngden men jag ser det som en fördel. Den ligger kvar i handen istället för att fara runt.

Det är en android-telefon så där är det inget större skillnad från tidigare. Faktiskt är Sony och Samsungs version av android rätt lika. Finns vissa program som skiljer sig och andra små saker men i det stora hela känner man sig hemma.

Det jag gillar är kameran. 20 megapixlar och bra kameraprogram gör att det är lätt att ta foton både med manuella inställningar eller automatiska. Bilderna blir skarpa och fina. Lätt att själv bestämma när det kommer till bländare etc..

Snabb är den även om de funktioner jag använder knappast kräver all denna datakraft. Men som allt annat i dagens samhälle är det en kamp mot meningslösa mål.

Hur som hur en gedigen och bra telefon som kommer hålla (hoppas jag) i flera år.

Det här inlägget postades i teknik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

