Restaurang S

Vi skulle ut och äta idag på jobbet och jag hängde på. Vi gick till ett ställe som alla varit lyriska över, Restaurang S.

Det första som möter oss är en jättekö. Man får gå genom matsalen som har känsla av skolmatsal. Redan här börjar jag fundera på att om inte grillen på andra sidan gatan vore ett bättre alternativ.

Jag tog en wallenbergare med potatispuré. Jag vet inte vad man gjort med Wallenbergaren men det var en soggig hög av mer eller mindre kokt köttfärs. Ingen höjdare med andra ord. Potatispurén smaka inget speciellt. En stor besvikelse för 110kr.

Man hade en efterrättsbuffé men då jag inte är speciellt förtjust i söta efterrätter hoppade jag den.

Det var en dyrköpt erfarenhet och sensmoralen är att undvika detta överreklamerade dyra ställe. Man får godare och mycket billigare man om man tar med sig låda hemifrån🙂

Det här inlägget postades i mat och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Restaurang S

  1. Annika skriver:

    Wallenbergare är i mitt tycke aldrig bra som lunchmat, köttfärsen smakar ofta kokt *urk*

  2. JK skriver:

    haha sant🙂 den ska vara bra tillagad och nej det var den inte här. Kändes som en stor klump som var panerad

Kommentera

