Haribo och rasistisk godis

10338730_10152113706573030_7563913582157486847_n

Jag har ofta tyckt att man gått över styr då man ofta försöker vara PK på felaktiga sätt. PK-maffian brukar jag säga. Bråket om Nogger black var höjden av dumhet tycker jag.

Men igår fick jag en chock då jag tog upp några lakritsbitar i handen från Haribo från deras Skipper Mix. Det föreställde två figurer, två nidbilder av en herre från Kina och en kvinna (tror jag) med Afrikansk ursprung.

Varför har ingen reagerat på detta så tydligt rasistiska bilder? Negerboll får det inte heta men nidbilder är okej?

Inte ens SD skulle få för sig att göra något liknande (längre) men tydligen godistillverkare.

Nej skäms på er Haribo. Vi lever på 2014 men ni verkar leva år 1900. Rasism i en godispåse är inte okej!!!

Uppdatering.

Enligt meddelande från Haribo är man på väg att ta bort dessa och byta ut dem mot några nya figurer. Vem vet kanske en indian eller något annat🙂

Det här inlägget postades i gott å blandat, politik och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

