Musik som väcker minnen

BruceSpringsteenDarknessontheEdgeofTown_Lucas_Dirt

I min orangea Opel ascona 75 årsmodell gick ofta Bruce Springsteens skivan Darkness at the edge of town.

Jag hade köpt kassetten på OK-bensinmack som låg precis där Hällefors tog slut och skogen s mörker tog vid.

Kassetten gick varm då jag färdades till jobbet 3 mil bort eller då jag bara utan mål åkte runt i min Opel bara för att.

Minnen av fester, hembränt, snö, Wasa bröd och olycklig tonårskärlek. Många vänner men ändå en gnagande ensamhet i hjärtat som sedan drev mig bort från mitt ursprung och till att finna mig själv i storstaden långt långt borta från det jag kände.

Melankoli? Javisst men minnen man kan skratta åt och sedan se framåt och leva i nuet. Minnas att det som hänt format mig till den jag är idag. Ångra aldrig något för vem vet annars vem du skulle varit idag.

Det här inlägget postades i gott å blandat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

