Year of the goat – The unspeakable (2015)

707bba0d3f1bc35d30654d47e86a2a53

Year of the goat är ett Svenskt band från Norrköping och detta är deras andra fullängdare. De har även gett ut två EP skivor innan.

Man kan klassa musiken som lite hårdare progressiv rock med tunga ockulta toner i sig och det var detta som lockade mig till dem.

Till skillnad från Ghost som känns som plastdockor är detta the real thing.

Skivan är mycket bra och det märker man på den episka första låten som är över 12 minuter lång. Över lag kan man höra influenser från 70-talet som bland annat Blue oyster cult. Man har till och med cowbell i en av låtarna (se google)

Jag kan inte sluta lyssna på skivan eller resten av deras musik. Detta talar direkt till mitt hjärta och jag kan sälla mig till dom 500st lyckligt lottade som tillhör den inre cirkeln.

Det är tragiskt hur lite detta släpp har uppmärksammats i Sverige med tanke på den väldigt höra klassen som musiken håller.

Det här inlägget postades i musik och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

