Ågatan 3

1347275794ågatan-3-logo

För två år sedan var jag och min fru på Openart i Örebro och på kvällen gick vi in på en restaurang som heter Ågatan 3. Vi chansade och hade en helt underbar middag och suverän service. I år var det åter Openart och vi hade bestämt oss för att åter besöka Ågatan, något vi pratat om mycket.

Tyvärr blev vi grymt besvikna då vi i år satte oss ned till bords. Vi var fyra och vi hade pratat oss varma om restaurangen. Dock kände jag att menyn kändes lite konstig men okej det är ju ”fine dining”.

Det visade sig nu att man gått ifrån en vanlig meny och över till koncept som är så poppis och väldigt pretto. Men pretto innebär inte bra.

Man fick inte välja vad man ville äta utan hur många rätter man skulle äta. För oss blev det en chock och efter en del diskussion bestämde vi oss att gå därifrån.

En av oss är vegetarian men tyvärr missar man att proteiner vilket är vanligt och det blir mest kolhydrater vilket är tråkigt och fantasilöst.

Min personliga åsikt om dessa ”koncept” är att det ren nonsens och är föraktfullt mot de gäster som är villiga att betala mer än vanligt för en middag.

Så nej vi kommer inte att komma tillbaka och jag kan inte längre rekommendera restaurangen som jag tidigare höjde till skyarna vilket är synd eftersom dom ändå är bra på att laga matt. Fjantiga koncept förstör mat punkt slut. Vill man leka pretto så visst men se då till att skriva det tydligt på hemsidan så man slipper förstöra sin kväll.

Det här inlägget postades i gott å blandat, mat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

