Djävulens advokat

artcoo

Jag märker ofta att jag blir lätt djävulens advokat om något får stå omotsagt. jag vet gamla kollegor blev galen på mig för jag ställde mig alltid i opposition.

Något fick mig i morse att slå upp ögonen och skaka om mig i grunden var en artikel ur The daily mirror om ett asylboende i Sverige. Denna artikel skulle gammelmedia aldrig någonsin skriva eller trycka och detta får mig att ifrågasätta dagens main stream journalister som verkar ha en annan agenda än att skriva hur saker och ting är.

I bibeln står det att sanningen ska göra oss fria men så är icke fallet om man råkar bo i Sverige då ska sanningen låsas in och döljas, risken är ju att SD kan vinna på den.

När jag ser på dagens tidningar som DN, SVD, Expressen och Aftonbladet känns det som vi vore tillbaka till kalla krigets dagar och Sovjet med tidningen Pravda (sanning). Sveriges tidningar spyr ut den politiskt korrekta sanningen men vågar inte skriva ett ord som skulle motsäga sig detta.

Min poäng med denna blogg är att jag åberopar ett fri debatt och ett samhälle där alla får komma till tals. Idag så tystas alla ner som har åsikter som inte passar PK-analysen. Människor som Birro och Katerina Janouch får stå ut med att få konton på social media stänga på grund av hatkampanjer. Birro har fått stå ut med mordhot, spott och utfrysning.

Är detta ett Sverige där vi vill leva i? Där endast en åsikt får komma fram i media? Där allmänheten måste skyddas mot en hemsk värld utanför som vi inte är kapabla att tolka själva. Är detta ett land där vi måste söka oss utanför landets gränser för att få en annan bild än den som serveras på silverfat av gammelmedia?

Det här inlägget postades i kultur, nyheter, politik, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

