Crimson Peak (2015)

81Y+DZxgm3L

Denne Del Toro-film verkade väldigt lovande då jag såg dess trailer. Vi hyrde den och jag hoppades på en spännande, skrämmande gotisk film men massa fantasi, ack vad jag bedrog mig.

Filmen i sig är tråkig från början till slut. Personerna blir bara platta och tråkiga och historien blir lila platt den.

Jag älskar Del Toros Hellboy 2 men här saknas all symbolik och fantasi som man annars kan finna i vissa av Del Toros filmer.

Håll er borta från denna långrandiga och tråkiga film och hyr istället The lady in black om man är ute efter en gotisk skräckfilm.

Det här inlägget postades i film, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

