Idag hade jag och frugan tänkt titta på The Divergent Series: Allegiant. Vi brukar köra över Chrome Cast från PCn eller plattan. Först hyrde jag filmen på Plejmo och försökte skicka över den till tvn, det gick inte alls. Hur jag än försökte så hände absolut inget alls. Då sa Annika åt mig att köra från plattan vilket jag gjorde men fick samma tragiska resultat, nada.
Jag testade med Netflix och det funkade perfekt som alltid men Plejmo vägrade. Har märkt att Chrome Cast nyss uppdaterat sitt insticksprogram och app och Plejmo har inte kollar över huvud taget hur vida deras applikation fungerar med den nya uppdateringen vilket det var smärtsamt tydligt ikväll. Jag som testare undrar hur i helvete ett företag som ska kalla sig seriösa kan göra en sådan total blunder. Har man över huvud taget hört talats om regressionstester?
Till slut gav jag upp och hyrde filmen på SF-anytime. Nu funkade det att casta fliken men filmen kändes konstig, efter en liten stund märkte vi att vi tittade på första filmen och inte den nya 3e delen av serien. Man hade lyckats koppla fel film till den nya filmens sida, helt galet. Annika märkte att folk hade klagat på deras supportforum på detta. Dessa inlägg var ett dygn gamla och man skulle undersöka det. Hur fan kan man inte märka och göra något åt detta på 24 timmar? Och varför har man inte inaktiverat hyresfunktionen då vem som helst kan se att det är fel film??? Till på råga så påstår man att kundtjänsten är öppen till 22:30, problemet är att ingen svarar!!!
Jag är helt chockad över hur uselt både SF och Plejmo sköter sina sidor och kundkontakt. Förstår man inte vilken badwill man får av denna totalt usla service? Det är skrämmande att se hur villig man är att ta betalt av folk men sen så är det inte så viktigt att det inte fungerar.
Till slut fick vi hyra filmen via vår TIVO-box, tredje gången gillt typ. Men inte fan är det väl meningen att det ska vara på det här sättet. Man visar verkligen hur lite kunderna egentligen betyder för dessa företag. Förstår man inte att utan kunder inget företag?
Vi hyr en hel del via Plejmo och hade också problem. Jag kör Edge men det funkar inte däremot fungerar det utmärkt med Internet Explorer. Underligt men vi kör på det.
Okej 🙂 filmen startar och funkar i webläsaren men tyvärr inte med Chrome cast. Då sa det bom och bang 🙂
Ah, nu fattar jag 😉
Hej Joakim. Sebastian här från Plejmo. Tack för dina värdefulla insikter. Vi är jätte ledsna för din upplevelse med oss. Genom kontinuerliga investeringar i ny teknik och kundernas feedback strävar vi konstant mot att utveckla processer och förbättra slutprodukten. Vår utvecklingsteam sitter just nu med att lösa Chromecast och jag vill gärna bjuda in dig i vår Plejmo Pro Grupp på Facebook där vi tillsammans med våra användare förbättra produkten hela feedback. Kontakta mig gärna på sebastian@plejmo.com . Ha en fin dag!
Två och ett halvt år senare fungerar fortfarande inte Plejmo med Chromecast…