Ghostbusters (2016)

ghost

Ghostbusters är nog den mest avskydda remakes som kommit och det redan innan den hade premiär. På Youtube så var tummen var överväldigande majoritet. Tyvärr så var många extremt otrevliga mot skådespelarna vilket var hemskt fult.

Nu till själva filmen, hur var den egentligen. Jag bestämde mig för att vara neutral och ta den för vad den var, en film. Det är ett gäng av de mer kända kvinnorna inom komedi som har huvudrollen denna gången. Mystiska saker börjar hända i New York, spöken börjar dyka upp och man ber Ghostbusters om hjälp.

Det finns lite roliga skämt och scener med i filmen men efter ett tag går den på tomgång och blir rätt tråkig om jag får säga det även om man satt in de gamla gubbarna från första filmen i olika scener av filmen.

Om vi jämför med originalet hur skiljer sig de åt förutom att det är bara kvinnor istället för bara män. Man har ändrat på själva storyn lite och jag tycker man tappar väldigt mycket av ”mystiken” som fanns i första filmen med Zuul och Gozer the Gozerian. Över huvud taget var både storyn och karaktärerna mycket bättre i den första filmen.

Frågan jag ställer mig är varför man inte gjorde en uppföljare (nr 3) istället för att försöka göra om första filmen. Detta är en av orsakerna till att många reagerade så starkt då Ghostbusters har en stark kultstatus.

Jag antar att Hollywood saknar fantasi eller tror sig kunna göra lättjänade pengar. Detta trots att dom flesta remakes de senaste åren gått dåligt.

Jag rekommenderar att man istället för denna film ser om den fösta filmen om man nu vill se Ghostbusters igen.

Det här inlägget postades i film, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

