Dagens föräldrar lever inte i verkligheten

Curling_stones

Efter att lyssnat på en diskussion på nyhetsmorgon om att lyckobobblor inte infinner sig efter man skaffat barn suckar jag högt, slår mig för pannan och undrar högt vad det är för idioter som lever i det här landet.

Vad är det för människor som tror på lyckobubblor och fantasier? Framför allt vart i fridens dar har man fått denna helt sinnessjuka uppfattningen? 

Jag har inte ens barn men till och med jag kan räkna fram med lilltån att det inte är lätt med barn och att ens hela liv vänds upp och ned. Men av någon underlig anledning vill dagens föräldrar fortsätta leva det liv dom levde innan. FEL FEL FEL FEL!!! Här är dagens nyhet för dig det finns inget samma liv som innan och det finns inga lyckobubblor. Det finns bara hårt arbete och svett.

Om man vill leva som man levde innan varför skaffade man då barn för? Då kanske man inte ska ha barn för då är inte barnet i fokus utan livet de vill leva utan barn.

Inte ens jag lever  mitt liv som när jag var 20 fast jag inte har barn. 

Att dagens unga har blivit så sönderkurlade har jag inte fattat men det inser jag nu. Men tittar man omkring sig så ser man många tro att dom ska bli matade med silversked. Man får lägenheter köpta av föräldrarna man behöver inte gör något hemma eller ens betala för sig. 

Kanske detta också är svaret att så många unga i dag är vänster. Man vet inte vad hederligt arbete är eller dess värde och blir förnärmade då man ställer krav på dem något som ingen gjort tidigare. Man förväntar sig att samhälle ska ta hand om dem.

Kanske dags att vakna upp om vi ska ha kvar ett samhälle där folk faktiskt jobbar in skattepengar istället för att slösa dem och ha människor som förstår att barn inte är en accessoar. 

 

Detta inlägg publicerades i gott å blandat, politik och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar