EFIT Lördag 28/6

EFIT

Klockan 8. Uppdaterar till ett nytt operativsystem. Vem behöver mer än 64 k?

DSC_0118

 

Klockan 09. Pocherade ägg med bräckt skinka på engelska muffins.

09

Klockan 10. Njuter av en ny kanna te och en bok i tab.

10

Klockan 11. På väg in mot Hamngatan.

11

Klockan 12. Fru Siegers hur än förträfflig och perfekt i sin uppenbarelse måste vila sig lite på legendariska Norrmalmstorg.

DSC_0128

 

Klockan 13. Köer på Ringvägen.

DSC_0130

Klockan 14. Vilar upp lite med mer te och så Ms Marple.

14

Klockan 15. Blev en kort jungfrufärd på nya cykeln då det var brist på syre i det främre däcket. Dock kan rapporteras att den kommer passa ypperligt som färdmedel fram och tillbaka till jobbet.

15

Klockan 16. Efter lite vila blir det dags för lite mer te. Finns inget bättre.

16

17. Tillbaka till min dag startade, mina älskade emulatorer. Denna gång en Atari ST emulator och en av mina gamla favoriter, GODS.

17

 

Klockan 18. Dags för middag. Ekologisk Svensk oxfilé med marmorering djupare än ett bord från 80-talet. Medium rare med betoning på rare.

18

 

Klockan 19. Tre triss till efterrätt. Utan smak av vinst dock.

 

 

19

 

Klockan 20. Fransk film a la Franska nerver rullar på tvn.

DSC_0150

 

Klockan 21. Sitter och spelar på FB och sjunger samsång till vår singalång lista på spotify (klicka för att lyssna och sjunga med oss)

DSC_0152

 

Klockan 22. Även en tesnobb kan uppskatta lite ful-te. Lagom till Murdoch mysteries.

22

 

Klockan 23. Nattens barn kallar mitt namn. 🙂

23

Detta inlägg publicerades i efit och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till EFIT Lördag 28/6

  1. Majsan skriver:

    Tittar in och ser hur Din dag startar…visst är det märkligt hur många vi är som startar dagen med våra datorer 😉

    Ha en fin dag och jag kikar inom senare igen

  2. Annika skriver:

    Älskling, det ser ut som om du och jag gör samma saker 😉

  3. Linda skriver:

    Både goda frukostmackor och te, mums! Här hinkas det också te i massor, gott, gott!

  4. Caroline skriver:

    Kikar in på din dag, te är gott att dricka när det är ruggigt väder!

  5. Jessica skriver:

    Mums vilken god frukost! 🙂

  6. Hanna skriver:

    Asch då, trist att du inte vann på Trissen!

  7. Tinna skriver:

    Men hur god ser inte din frukost ut? Jösses, pocherade ägg, muffins, sallad…

  8. Micke skriver:

    Emulatorer gör inget för mig då jag knappt spelat något i mina dar.
    Är ju inte så mycket jobb detta med altantaket.. OM nu bara kroppen inte protesterat.

  9. Kattis skriver:

    Behöver nog vässa mina frukostvanor! 🙂

  10. paulamerio skriver:

    Jag börjar fatta, ni är paret som bägge efit-ar! Fast här såg jag ingen lyxfrukost? Nänä men den slank säkert ner ändå. Själv försöker jag lära mig att dricka te, med måttlig framgång,,,,blaskigt är ordet
    Tack för titten

  11. Eva B M skriver:

    Har varit här och tittat på din dag.

Lämna en kommentar