Nikon Coolpix S7000

coolpix

Efter att jag sålde min systemkamera då jag aldrig hade den med mig på grund av att den var otymplig och tung tänkte jag bara köra med telefonen (sony z3 plus) som har hela 20 megapixlar. Men det som saknas är zoom.

Nu när vi är på semester i Florida gick vi in på BestBuy och tittade på vad som fanns. Efter mycket om och men fastnade jag för Nikon Coolpix S7000 med hela 20x zoom och lite till om man vill fast då brukar kvaliteten på bilden försämras.

Jag har haft Coolpix tidigare för många år sedan och var jättenöjd med den så jag skulle bli kul att testa den igen.

Kameran har visserligen 16 megapixlar, lite mindre än telefonen men det spelar ingen roll. Det var som natt och dag att använda kameran, jag använder zoomen rätt mycket för att få den bild jag vill utan att behöva krypa upp på objektet. Detta är svårt då det gäller djur🙂

Det är även lätt att manuellt ändra på bländaren bland annat och färgen etc..

Det finns flera olika program men jag har bara testat några få på kvällen. Det går även att lägga på effekter som i en mobil-telefon men detta är onödigt. Man får inte samma känsla så jag gör sånt efter jag tagit bilden med min mobil.

Man kan även föra över bilderna med wifi eller NFC vilket gör det lätt och snabbt att föra över bilderna till mobilen och lägga upp dem på nätet🙂 helt suveränt.

Hittills är jag supernöjd med kameran som jag tycker ta bra och skarpa bilder. Zoomen är helt suverän och jag har fått några riktigt coola bilder på djur som vore omöjligt med mobiltelefonen.

Det här inlägget postades i gott å blandat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

