Star wars – The force awakens

SW-THE-FORCE-AWAKENS

Så har jag sett den senaste Star Wars-filmen. Vi hade sett de andra filmerna innan som uppvärmning så jag blev väldigt förvånad efter en stund in i den nya filmen att det känns bara som en repris av de gamla filmerna.

Historien är mer eller mindre den samma vilket är rätt komiskt, det enda som skiljer sig är att den ”mörka” sidan är bland det fjantigaste jag sett vilket är tragiskt eftersom det var det som var styrkan i de gamla filmerna, framförallt Palpatine. Nu är det bara ett osnutet barn som springer runt som en usel Darth Wader kopia.

Mot slutet ville jag bara att de darrande stråkarna och snyftiga scenerna ska ta slut så jag kunde åka hem.

Summan av denna film är att enda orsaken till att den tjänar så mycket pengar är på själva namnet Star Wars och den sjuka hype som man lyckats piska upp. Filmen i sig suger ordentligt vilket gör hypen än mer patetisk.

Jag var en del av den hypen genom att gå och titta på filmen men var säker på att jag inte kommer se dom andra filmerna🙂 Plötsligt var Jar Jar Binks så farlig i alla fall.

Det här inlägget postades i film, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

